Nikola Tesla, stapanul fulgerelor

Atunci cand va ganditi la electricitate, va ganditi la Edison. Atunci cand va ganditi la radio, va ganditi la Marconi. Insa a existat un om, un geniu al electricitatii, un om aproape uitat astazi.
Un om care a visat sa ofere lumii energie nelimitata. Numele lui e Nikola Tesla. El a fost stapanul fulgerului.
Progresul omenirii depinde in mod vital de inventii. Tinta suprema este stapanirea materiei cu ajutorul mintii, domesticirea fortelor naturii in folosul oamenirii.
Nikola TeslaAceasta e povestea unui Prometeu modern, care a schimbat lumea cu ajutorul electricitatii. Tesla a captat forta cascadei Niagara cu sistemul sau de curent alternativ si a facut posibila transmiterea electricitatii in lumea intreaga. Tot Tesla a patentat tehnologia comunicatiilor fara fir, care este folosita si azi in transmisiunile radio si de televiziune. Mostenirea lui fenomenala poate fi vazuta in orice. De la telecomanda… la neon si lumina fluorescenta… raze X si rachete teleghidate… si chiar Sistemul Strategic de Aparare. Si totusi, cumva, istoria l-a trecut cu vederea pe acest om remarcabil. Tesla a fost un geniu coplesitor. Un vizionar al tehnologiei. A imaginat lucruri minunate si le-a transformat in realitate. El era un strain, un emigrant care ajunsese in America doar cu visele sale, un om mandru si uneori arogant.
A muncit alaturi si a avut contacte cu unii din cei mai puternici oameni ai vremii sale. Thomas Edison, care i-a respins ideile, Gugliemo Marconi, care si-a insusit unele din inventiile sale, George Westinghouse, care a creat compania Westinghouse cu brevetele  lui Tesla. Marele finantator J. Pierpont Morgan, care l-a sustinut si apoi l-a abandonat.
In apogeul carierei sale, Tesla era unul dintre cei mai faimosi oameni din lume. Inventiile sale au ajutat ca America sa devina o natiune industriala puternica. Ideile sale au creat corporatii de miliarde de dolari.
Dar Tesla nu era un om practic, fiind totdeauna fascinat de urmatoarele descoperiri. El nu si-a aparat interesele comerciale si astfel, altii au facut averi din inventiile sale si a sfarsit fara bani si respins.
“‘Banii nu inseamna pentru mine ceea ce inseamna pentru altii. Toti banii mei i-am investit in inventii pentru  a face viata omului putin mai usoara”.
Era un geniu vizionar care si-a dorit sa-si dedice viata viziunilor sale.

PRIMII PASI

Nascut intr-o nopate in care izbucnise o puternica furtuna cu fulgere, parca prevestindu-i nasterea, Nikola Tesla s-a nascut din parinti sarbi, la marginea estica a imperiului Austro-Ungar, in Croatia de azi. Tatal lui, Milutin, era preot ortodox si isi dorea ca fiul lui sa-i calce pe urme. Inca de copil, Tesla dadea dovada de o extraordinara imaginatie.
El spune: “In copilarie am suferit de o stranie maladie, datorata aparitiei unor imagini insotite de strafulgerari luminoase.
Nu-mi dadeam seama daca cele vazute erau tangibile sau nu. Ca sa va dau un exemplu, eram fascinat de descrierea Niagarei. Imi imaginam o roata uriasa pusa in miscare de cascada. In 1877, la 21 de ani, m-am dus la Gratz, ca sa ma inscriu la facultate. Aici am devenit obsedat de stiinta electricitatii. Am vrut sa aflu mai multe despre aceasta forta minunata. Fiecare scanteie producea o mie de ecouri in creierul meu”.
In 1831, in Anglia, Michael Faraday descoperise principiul inductiei electromagnetice ce facea posibila generarea electricitatii. Faraday descoperise ca un circuit electric aflat in camp magnetic variabil poate induce un curent electric in cablu. Era inventia metodei inducerii sau crearii curentului alternativ. Era inventia pe care Tesla a introdus-o in sistemul electric care ne conduce astazi viata.
Primele motoare electrice functionau cu curent continuu, dar necesitau un sistem de aprindere pentru a induce efectul de rotire. “I-am spus profesorului meu ca generatoarele si motoarele puteau fi imbunatatite prin folosirea curentului alternativ. El m-a facut de ras in fata colegilor mei spunand: “Dl Tesla nu va reusi sa faca asta. E nevoie de miscare perpetua.”
Intre timp, in  America, Thomas Alva Edison incepuse experimentarea cu tuburi cu vid, producand primul bec comercial cu incandescenta in 1878.
Conceptiile lui Tesla si ale lui Edison s-au intersectat cu privire la curentul continuu si cel alternativ. In 1880, Tesla s-a mutat la Budapesta, unde a lucrat la Oficiul de Telegrafie. Aici a inceput sa fie obsedat de ideea unui motor cu curent alternativ. “Auzeam ticaitul unui ceas aflat la trei camere de mine. O trasura care trecea la cateva mile imi misca tot corpul. Fluieratul unei locomotive vibra atat de puternic in urechile mele, incat durerea devenise de nesuportat. Pentru a-mi reveni, faceam plimbari lungi in parc. Intr-o dupa-amiaza, pe care n-o voi uita niciodata, apusul soarelui mi-a amintit aceste minunate versuri de Goethe… “Se stinse purpura si farmecul se stinsese/ De i-as putea lua urma, de i-as prinde zborul…” In timp ce murmuram aceste versuri, ideea m-a lovit ca o strafulgerare. M-am lasat in genuchi si am desenat o diagrama in tarana”. Tesla imaginase un camp turbionar de energie.
Acesta a revolutionat in curand intreaga industrie mondiala. Capacitatea mintii lui Tesla era aceea de vizualizare, de a fi capabil de a vedea lucruri in miscare cu ajutorul mintii.

NOUA PATRIE

“Ambitia mea suprema si dorinta mea arzatoare era sa vad America, sa iau legatura cu marele Thomas Edison. Prin urmare, am pornit in aceasta calatorie. Dupa ce mi-am pierdut banii si biletele, dupa o serie de aventuri neplacute, printre care si o revolta in care era sa-mi pierd viata, am ajuns pe aceste taramuri minunate cu numai patru centi in buzunar”.
Tesla a ajuns in New York pe 6 iunie 1884. Un imigrant de 28 de ani, hotarat sa-si implineasca visul pe acest taram nou si strain. In buzunarul sau el avea o scrisoare de recomandare de la Charles Batchelor, unul din asociatii lui Edison din Europa care scria “Dragul meu Edison, cunosc doi oameni mari si tu esti unul dintre ei. Celalalt este acest tanar”.
New York avea electricitate de la sfarsitul anilor 1870. In 1882, Edison isi instalase prima centrala electrica in Pearl Street. Facuse asta cu ajutorul lui J.Pierpont Morgan, marele bancher de pe Wall Street. Dar sistemul lui era departe de a fi perfect. Electricitatea era ceva nou. Cei mai multi oameni n-o intelegeau si se temeau de ea. Incendii izbucneau adesea. Caii primeau socuri electrice in potcoave si fugeau. Erau vremuri foarte incitante pentru Edison.
Afacerea lui Edison se baza pe curent continuu si orice discutie despre curentul alternativ era suparatoare.
Problema curentului continuu e voltajul constant. Cat generezi, atat primesti. Curentul continuu era suficient pentru a da lumina si pentru bateriile masinilor, dar nu putea fi transmis cu eficienta la mari distante.
In ciuda diferendelor dintre ei, Edison l-a angajat pe Tesla ca sa imbunatateasca performantele generatoarelor sale. Tesla a spus ca i s-au promis 50000 de dolari daca reusea. Oferta parea prea buna pentru a fi adevarata. “De obicei lucram de la 10:30 dimineata pana la 5 dimineata a doua zi. Dupa ce mi-am indeplinit sarcina, m-am dus la Edison pentru plata, iar el mi-a ras in fata”. Edison era foarte amuzat de aceasta si spunea ca Tesla nu intelege umorul american. Tesla n-a mai suportat. Si-a luat palaria si a plecat.

Cu ajutorul unor investitori, si-a deschis un laborator pe Liberty Street, Aici, a inceput sa asambleze prototipul la care visa de sapte ani. In mai 1888, Tesla era pregatit sa-si prezinte motorul lumii intregi. In urmatorii cinci ani, Tesla a patentat 22 de inventii. De la motoarele de curent alternativ, la generatoare, transformatoare si linii de transmisie. Erau cele mai valoroase patente de la inventia telefonului. Unul dintre cei putini care au inteles potentialul acestor inventiia fost industriasul din Pittsburgh, George Westinghouse. El a vizitat laboratorul lui Tesla si s-a oferit sa achizitioneze toate inventiile legate de curentul alternativ in schimbul sumei de un milion de dolari. Tanarul sarb era pe calea succesului si faimei si alti inventatori se uitau la el cu fascinatie si invidie.

RAZBOIUL CURENTILOR INTRE EDISON SI TESLA

La sfarsitul anilor 1880, Edison incepuse o campanie de discreditare, atacand sistemul de curent alternativ dezvoltat de Westinghouse si Tesla. Avea sa fie cunoscut sub numele de “Razboiul Curentilor”. Angajatii lui Edison demonstrau cat de periculos este acest curent, electrocutand animale in demonstratii publice. Un asociat de-al lui Edison a sugerat folosirea curentului alternativ ca un mijloc de executare a criminalilor. Razboiul Curentilor a atins un punct culminant in 1893.
Expozitia din Chicago avea sa fie primul targ iluminat cu curent electric.
In 1892, Compania Edison si Compania Thompson Houston s-au unit si au format General Electric. Unul dintre primele obiective ale noii companii a fost participarea la licitatia pentru iluminarea targului. Edison a cerut un milion de dolari.
Westinghouse a licitat aproximativ 500 mii de dolari si, desigur, Westinghouse a obtinut contractul. General Motors a refuzat sa dea catre Westinghouse vreun bec al lui Edison.
Acum Tesla avea posibilitatea sa faca istorie in Chicago. Generatoarele sale uriase aveau sa asigure iluminarea targului si sa dovedeasca lumii ca sistemul sau poate fi folosit la scara mare.
Pe 1 mai 1893, 100.000 de spectatori curiosi au luat cu asalt targul, uimiti de stralucirea arhitecturii neo-clasice. Noaptea s-a lasat… Presedintele Grover Cleveland a apasat un buton… iar targul a explodat in lumini|stralucitoare, in culori vii, in cel mai fascinant spectacol de lumina vazut vreodata… “Oul lui Columb” i-a adus faima in orasul viitorului.

NIAGARA

Tesla visase dintotdeauna sa capteze forta unei minuni a naturii: Niagara. Celebrul fizician britanic, lord Kelvin, era seful unei comisii internationale care incerca sa dea o intrebuintare fortei cascadei. Dupa renumitul targ de la Chicago, Westinghouse Electric a primit imediat contractul prin care sa infiinteze o centrala electrica la cascada Niagara.
Provocarea tehnica era uriasa si necesita un generator de curent alternativde 3-4000 de cai putere, cel mai mare generator construit vreo data.
In 1896, sistemul a fost pornit si era electricitatii a inceput. Visul unui copil devenise realitate. In cativa ani, numarul generatoarelor de la Niagara a ajuns la zece. La inceput de secol, stalpii de inalta tensiune se intindeau pe 570 km, pana la New York. Razboiul curentilor se sfarsise, iar Tesla era invingator.
Edison nu avea sa uite repede aceasta infrangere. In ciuda succesului curentului alternativ, Westinghouse isi supraestimase resursele companiei si se afla in mare impas financiar. Pentru a salva compania, Tesla a renuntat la contractul prin care, la fiecare cal-putere generat, ii reveneau 2,5 $. Astazi, acel contract ar valora mii de miliarde.
Oare inventatorul a fost din nou pacalit?
Era convins insa ca urmatoarea inventie il va face milionar din nou.

ENERGIA FARA FIR

Tesla si-a reluat experimentele. Dupa succesul cu centrala de la Niagara, Tesla era in plina ascensiune sociala. Fiecare vroia sa stie cat mai multe despre misteriosul strain care transformase lumea intreaga cu inventiile sale electrice. Inventiile lui Tesla le-a usurat tuturor munca. Tesla avea contacte cu politicieni milionari si cu celebritati ale momentului. Aceasta era cea mai buna modalitate ca acest inventator sa gaseasca sprijin pentru proiectele sale. Prietenii sai formau elita New York-ului: John Jacob Astor, William K. Vanderbilt si scriitorul Mark Twain. Unul din prietenii apropiati ai lui Tesla era Robert Underwood Johnson, editorul prestigioasei Centuring Magazin. De fapt, cel mai mare inventator al lumii era si cel mai interesant burlac din New York, mereu foarte bine imbracat, frecventand restaurante de lux. Multe femei i-au atras atentia, dar nu s-a casatorit niciodata. Dar, in ciuda charismei sale, Tesla era interesat doar de inventiile sale. Avea atat de multe fobii, incat nu ar fi putut avea relatii foarte apropiate cu femeile.
Pentru a explora aceasta lume noua, Tesla a inventat un dispozitiv unic, cunoscut si astazi sub numele de “bobina Tesla”.
Tesla si-a invitat prietenii si potentialii investitori in laborator, pentru demonstratii la ore tarzii din noapte. El le permitea oaspetilor sai sa-si treaca|mii de volti prin corp, pentru a aprinde un bec sau pentru a topi o sarma cu mainile.
Inalta frecventa a dus la descoperirea neonului si a iluminarii fluorescente. Tot Tesla a facut primele fotografii cu raze X.
La Londra si Paris, el i-a uimit pe cercetatori si pe ingineri, cu iluminari si efecte electrice care tineau parca de magie, nu de stiinta. Tot atunci, el a anuntat o noua si remarcabila descoperire. Cursa inceputurilor radioului urma sa inceapa.
In 1893, la intoarcerea sa in New York, Tesla a renuntat la viata sociala, retragandu-se in laborator. In 1895, Tesla era pregatit sa transmita un semnal la 80 km, in West Point. Putea produce un milion de volti cu noua sa bobina conica. Dar in acel an, de Idele lui Marte, a lovit dezastrul. Cladirea care gazduia laboratorul lui Tesla a luat foc.
Totul s-a pierdut.
Afectat profund, Nikola Tesla unul din cei mai mari inventatori ai lumii s-a intors in camera sa ieri dimineata si s-a dus in patul sau si de atunci nu a mai fost vazut. Temandu-se ca Marconi ii exploata ideile, Tesla a deschis un nou laborator si si-a creat propriul sistem de comunicatie fara fir. Dar abia dupa 50 de ani Tesla a obtinut credit pentru inventia sa.

UNDELE COSMICE

Dupa distrugerea laboratorului sau, Tesla si-a indreptat atentia si interesul catre spiritualitatea si gandirea orientala.  Tesla a fost foarte incantat sa afle despre conceptele de prana si akasa din gandirea vedantica si despre kalpis pe care el le considera ca fiind unicele teorii pe care stiinta moderna ar trebui sa le ia in consideratie.
Inspirat de maestrul hindus Swami Vivekananda, Tesla a inceput sa priveasca universul ca pe o simfonie de vibratii si unde.
Intre timp, Marconi reusise sa transmita un  semnal la opt kilometri, pe campia Salisbury in Anglia. Pentru a nu fi depasit, Tesla a venit cu o noua inventie. Intr-un bazin special construit, investitorii au vazut cu uimire cum o barca mica era controlata fara fire. Era primul dispozitiv de control prin radio. Parea chiar sa gandeasca. Scopul acesteia era sa puna capat oricarui razboi. Dar armata a considerat-o prea complicata si prea vulnerabila. El scia: “Prefer sa raman in amintire ca inventatorul care a abolit razboiul. Aceasta ar fi mandria mea suprema”.

TURNUL VISELOR

Cand Tesla s-a reintors acasa, era un nou secol. Electricitatea a ajutat la dezvoltarea rapida a orasului si se discuta despre noul mijloc de comunicare fara fir. In 1900, Marconi a sosit in New York, ca sa atraga investitori pentru noua sa companie Marconi America. A incercat sa obtina brevetul pentru un sistem de telegrafie fara fir, dar a fost refuzat pentru ca semana prea mult cu inventia lui Tesla. Apoi a aparut un articol senzational pentru “Century Magazine”. Intr-o viziune futurista detaliata, el a descris o modalitate de a capta energie solara cu ajutorul unei antene. A sugerat ca putem controla vremea cu ajutorul energiei electrice. A prezis ca razboaiele vor fi eliminate de masini. Si, pentru a uni toate natiile lumii, a propus un sistem global de comunicare fara fir.
Ideea unui sistem global de comunicatii a fost pe placul unuia dintre cei mai bogati oameni: J. Pierpont Morgan. A acceptat sa investeasca 150.000 de $ in centrul de transmisiuni radio propus de Tesla. In vara lui 1900, Tesla s-a mutat in Long Island, si a inceput constructia unui turn urias si a unei centrale, numita Wardenclyffe. Acest turn al visurilor era din lemn si se inalta la 56 m deasupra solului. Cu siguranta, o asemenea centrala putea trimite semnale peste Atlantic.
Dar Tesla era interesat de transmiterea energiei fara fir.
Apoi, pe 8 decembrie 1901, Marconi a mai facut un pas, transmitand peste Atlantic faimoasa litera “S”. Marconi folosea sistemul lui Tesla pentru a transmite semnale, dar pretindea ca ideile ii apartineau in intregime. Morgan a inceput sa se indoiasca de eficacitatea investitiei sale. Sistemul lui Marconi nu numai ca functiona, era si foarte ieftin, asadar centrala a ramas fara investitor, iar Tesla s-a trezit in grav impas financiar.

UN PROMETEU MODERN

Wardenclyffe a marcat un punct de cotitura in cariera lui Tesla, ca un Prometeu modern el ajunsese prea sus si esuase.
In 1904, Oficiul de Brevete a revenit asupra unei decizii anterioare si i-a oferit lui Marconi patentul pentru radio. Un an mai tarziu, patentele referitoare la curentul alternativ au expirat. Acum, inventia care daduse energie lumii putea fi folosita de oricine fara sa plateasca. Oamenii nu au inteles ca el facuse acele inventii care ajutasera la imbogatirea unor companii si ca el totusi era falit. Fara bani care sa-i finanteze experimentele, Tesla s-a izolat de lume.
In 1909, melancolia lui Tesla s-a transformat in furie, cand Marconi a primit premiul Nobel. Marconi a primit premiul Nobel pentru o munca pe care pe buna dreptate Tesla spunea ca e a lui.
In 1915, premiul Nobel a intrat din nou in viata lui Tesla. Guvernul suedez a hotarat sa acorde premiulNobel dupa cum urmeaza in domeniul fizicii: Thomas A. Edison si Nikola Tesla. Dar, o saptamana mai tarziu, premiul a fost acordat lui William H. Bragg pentru rezultate obtinute in studiul razelor X si a structurii cristalului. Stanjenitoarea situatie n-a fost explicata niciodata.

OMUL DE STIINTA NEBUN

“Refuz sa dau mintilor marunte satisfactia ca|mi-au zadarnicit munca. Acesti oameni nu inseamna nimic pentru mine. Acestia nu sunt pentru mine decat niste microbi ai unei boli respingatoare”. Pe atunci Tesla nu mai avea mijloace financiare. El aducea pasari ranite pe care le ingrijea in camera de hotel. Mai mult statea in compania porumbeilor in acea perioada a vietii sale decat in compania oamenilor. Dar ideilea sale erau acceptate doar in filmele si in revistele stiintifice.
Intre timp, un nou star al stiintei, Albert Einstein, capta atentia lumii intregi cu teoria relativitatii. Tesla a atacat constant validitatea studiilor einsteiniene. “Cercetatorii de azi se pierd in ecuatii care n-au nicio legatura cu realitatea. Daca am elibera energia din atom, in loc de o binecuvantare s-ar putea sa ne alegem cu un blestem pentru omenire”. Dar nimeni nu l-a luat in serios.
Respins de stiinta traditionala, Tesla isi indrepta din nou interesul catre stiintele ezoterice. Se pare ca el putea sa imbratiseze diferite arii cu multa usurinta.

ARMA PENTRU TERMINAREA RAZBOIULUI

Thomas Edison, cel mai cunoscut inventator al Americii, a murit in 1931. In acelasi an, Tesla a revenit la viata. Prietenii i-au sarbatorit cea de-a 75-a zi de nastere. Revista “Time” i-a pus poza pe coperta. Oameni de stiinta din lumea intreaga   i-au trimis scrisori de admiratie. Inclusiv generosul Albert Einstein.
Cand nazistii au venit la putere in Germania, Tesla a hotarat ca venise timpul sa-si dezvaluie noua sursa de energie. O forma de fulger realizata de om, numita “teleforta”, care ar fi putut dobori avioanele aflate in zbor.
Nikola Tesla, vrajitor al electricitatii si pionier al radioului, anuntase ca lucreaza la o masina care poate creea o raza a mortii, capabila sa distruga intr-o clipa flote intregi sau escadrile. Ideea era mai mult decat stiintifico-fantastica. Tesla a incercat sa vanda conceptul mai multor guverne: Anglia, URSS si SUA. Odata cu cucerirea Iugoslaviei de catre nazisti,
Tesla a incercat sa vanda raza mortii tarii sale natale. Toti l-au considerat insa nebun.
Intr-o zi din anul 1937, Tesla a iesit din camera sa de hotel ca sa hraneasca porumbeii. La cateva strazi departare de hotel el a fost lovit de o masina. Trei coaste i-au fost rupte. Avea 81 de ani. Amintindu-si ce a facut pentru companie, conducerea companiei Westinghouse a fost de acord sa-i plateasca renta pentru tot restul vietii.
In jurul Craciunului din 1942, moartea lui Tesla era iminenta. El a incercat sa convinga din nou Guvernul Statelor Unite despre conceptul de raza a mortii. S-a stabilit o intalnire la Casa Alba insa Tesla a murit chiar in acea noapte la 86 de ani.
Pe 10 ianuarie 1943 primarul New York-ului, Leo Laguardia, a adus un omagiu lui Tesla la radio. El a murit in saracie, dar a fost unul dintre cei mai utili si mai de succes oameni care au trait vreodata. Daca am elimina din industrie descoperirile lui Tesla, aceasta s-ar opri. Centralele noastre electrice si masinile s-ar opri. Orasul nostru ar muri. Dar Tesla nu este mort. Partea ce mai importanta a lui Tesla continua sa traiasca in realizarile sale care sunt o parte grandioasa a civilizatiei noastre, din viata noastra zilnica, din eforturile noastre in razboi.

EXPERIMENTE NECUNOSCUTE

Multe documente nu s-au mai gasit, nici testamentul dealtfel. S-a cautat mult timp o presupusa arma secreta pe care Tesla o inventase. Chiar de catre FBI. Biroul american al proprietatilor straine a confiscat posesiunile lui Tesla,
Exista dovezi clare ca ei s-au uitat prin toate hartiile lui Tesla.  Toate lucrarile sale de specialitate cu privire la cercetari despre arme secrete au fost captate pe microfilm de catre agentii americani secreti. Copiile legate de “raza mortii” au fost trimise la baza Wright Field, din Dayton, Ohio dupa atacul de la Hiroshima. Aici a inceput programul numit “Project Nick”, prin care se cauta o modalitate de aparare impotriva unui atac nuclear. Apoi au disparut. Nimeni nu stie ce s-a intamplat cu ele. Americanilor le era frica ca rusii vor pune mana pe ele.
Curand dupa aceea, in martie 1983, presedintele Ronald Reagan a prezentat Initiativa de Aparare Strategica. Conceptul lui Tesla pentru un scut de aparare cu raza a fost, in sfarsit, luat in serios de Statele Unite, care doreau sa combata puterea distructiva a armelor atomice.
Si ce a devenit visul lui Tesla de a transmite putere electrica fara fir? Acesta este programul de cercetare al marinei si al fortelor aeriene privind cercetarea rezonantei aurorale in camp de inalta frecventa
pe scurt HAARP (High-Frequency Active Auroral Research Project), desfasurat in Alaska.
Munca lui Tesla apartine viitorului. El era special, unic, neobisnuit. 

 

  • Author Posts
Editor-in-Chief Archaeologist Mythologica
Autor si cercetator independent, specializat in istoria religiilor, mitologie, istorie antica si religie comparata, cu studii la Universitatea din Pennsylvania, Catalin ne arata calatoria rasei umane si cum sa intelegem mitologia prin ochii stramosilor nostri.

Catalin Stanculescu Ph.D. is an independent researcher and historian specializing in mythology, ancient history, sacred sites, comparative religion, and ancient philosophy. Catalin is the author of numerous articles on sites like www.mythologica.ro or www.descopera.org based on mythology in romanian language.

 

(Visited 1,758 times, 1 visits today)

4 thoughts on “Nikola Tesla, stapanul fulgerelor”

  1. Marele Tesla!!!
    Adevarat geniu vizionar !!!
    DINCOLO cine vor fi Bieldenbergii, Bechtelii ,Schilderii si alti bogatani din lumea asta??
    Nimeni !,ci doar spirite simple ,pe cand marele Tesla, trimis de Dumnezeu pe Terra cu o misiune sfanta pentru omenire ,,si la un moment dat,nu intamplator , ACOLO,SUS, el este un spirit ultra superior .
    S-atunci mai vorbim daca pretuia el banii, sau nu.!! Pacat ca-n calea lui s-a lovit numai de lichele invidioase si tradatori si putini din cei buni a cunoscut !!
    SANATATE si CRACIUN FERICIT !

  2. oamenii buni tot timpul mor saraci,a lasat f multe in urma lui,pacat ca nu a fost pretuit asa cum a meritat…..probabil pt ca avea niste radacini si din Romania….istro-roman.

  3. Pingback: The Current War | Nikola Tesla > Thomas Alva Edison ?AC/DC? - Mysterious Times

  4. Pingback: The Current War | Nikola Tesla > Thomas Alva Edison ?AC/DC?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.