“FOR THE HORDE” (pentru Hoarda) urla razboinic presedintele Blizzard Mike Morhaime in deschiderea BlizzCon 2017. Jumatate de sala ii raspunde frenetic la fel. Suspansul se acumuleaza. Tensiunea creste. “FOR THE ALLIANCE” (pentru Alianta) striga el impetuos. Sala aclama. Raspunde cu aceleasi ovatii. Apoi cele doua imnuri razboinice se lupta pe rand ca valurile unui torent urias. Ca un ocean clocotind in furtuna.
De ani de zile aceasta este traditia BLIZZARD la fiecare reuniune BlizzCon.
World of Warcraft: Batalia pentru Azeroth
Batalia pentru Azeroth a inceput si o asteptam de mult. Sase noi rase, new level set la 120, un continent nou al trolilor, noi raiduri, bosi si dueluri.
Batalia pentru Azeroth este noull expansion dupa Legiune si a fost dezvaluit la BlizzCon 2017 in ceremonia de deschidere. O vom vedea in sfarsit pe Sylvanas in rol principal si Rasele Aliate.
Va trebui doar sa oprim intinderea coruptiei Zeului Sangelui, sa descoperim secretele unui tezaur al unui titan pierdut. Si toate astea in noi orase de aur precum Atal’Dazar si orasul raufacatorilor Freehold.
ISTORIE SI EVENIMENTE
Caderea Burning Legion a devastat lumea si a condus la o serie de evenimente ce vor reaprinde vechile rivalitati intre nobila Alianta si atotputernica Hoarda, cele doua factiuni principale. Ca incepe o noua era a razboiului, iar eroii Azeroth-ului vor incepe noi calatorii. Vom cauta noi rase aliate pentru a pune stapanire pe resurse si a intoarce soarta razboiului. Ne vom lupta pe mai mult fronturi pana cand o factiune va ramane invingatoare.
SASE NOI RASE ALIATE
Azeroth a platit un pret teribil la sfarsitul cruciadei Legiunii. Dar in loc sa ne ingrijim ranile, toata increderea intre Alianta si Hoarda s-a zdruncinat. Viitorul e sumbru si amenintator si va fi modelat in flacarile razboiului, iar eroii vor fi iarasi caliti in lupta. Vechile conflicte ies iarasi la iveala. Patru dintre noile rase le-am intalnit in campania impotriva Legiunii. Va trebui sa castigi loialitatea si increderea acestor rase. Cu aceasta ocazie un nou set epic de armura este pus la dispozitie: Heritage Armor set.
Noile rase vor putea fi jucate doar in urma unei serii de questuri. Deasemenea, veti primi aceste caractere la level 20. Numai cei care vor juca cu ele pana la 120 vor putea beneficia de setul de armura unic pentru rasa numit Heritage.
HOARDA:
- Nightborne Elves,
- Highmountain Tauren
- Zandalari Trolls
ALIANTA:
- Void Elves,
- Lightforged Draenei
- Dark Iron Dwarves
DOUA NOI IMPERII
Ne sunt puse la dispozitie doua noi imperii. Regatul Aliantei, Kul Tiras se afla pe mare. El este casa pentru Jaina Proudmoore. O serie de tradari inalte si magie intunecata va pune pe picioare atacurile piratilor inflacarati, a vrajitoarelor cu magie mortala, a misticelor preotese ale marii si mult mai multe. Explorati piscurile stancoase din Tiragarde Sound, aventurati-va pe campiile intinse din Drustvar si prin padurile rosii. Navigati pe canalele intortocheate din Stormsong Valley. Imperiul Hoardei este numit Zandalar. E vorba de un imperiu antic de troli ce controleaza un vast teritoriu. Un rau formidabil sta ascuns aici si este gata de a se dezlantui in lume. Troli nebuni dupa sange, dinozauri gigantici si constructii gigantice vor fi decorul acestei noi zone. Zuldazar este centrul lui si, totodata, cel mai vechi oras din Azeroth, cu mlastinile din Nazmir si deserturile mortale din Vol’dun.
JEFUITI INSULE NECARTOGRAFIATE
Mult mai interesant este ca vom putea ajunge unde niciun om nu a fost vreodata. Si nici vreo alta rasa. Anume, acele insule, puncte indepartate de pe harti care nu puteau fi descoperite si despre care toti am auzit legende. Vom putea lupta impotriva rivalilor sau a altor jucatori in grupuri de trei. Vom lua resursele insulei si orice alta prada. Langa Northrend ne asteapta peisaje inghetate, castele abandonate in Gilnean si razboaie intre elementali.
FRONT DE RAZBOI SI REAL TIME STRATEGY MODE
De data aceasta, Blizzard a pus la dispozitie fanilor Warcraft si un nou jos RTS. 20 de jucatori vor putea lupta pentru o locatie cheie. Deasemenea, vor putea participa la asedii pe obiective, iar comandantii vor supraveghea totul.
ARMURI NOI CU PUTERI DE TITAN
Veti primi in paza Inima Azerothului – un colier legendar incredintat voua de Magni Bronzebeard. Veti putea sa il infuzati cu Azerite, un resursa nepretioasa ce a rasarit pentru a va personaliza armurile cu noi puteri si abilitati.
Se pare ca vor disparea armele artefact si, unele dintre abilitati, vor fi cumulate in noile rase.
Hoarda si Alianta, prieteni si dusmani
Dupa zece ani de World of Warcraft, Hoarda si Alianta nu mai sunt doar forte opuse intr-un razboi fara sfarsit. Pentru jucatorii vechi, aceste factiuni si-au castigat propria identitate. Cand 20 de orci ataca castelul Aliantei, strigand ca dementii “For the Horde” nu o facem doar ca sa spunem ca orcii sunt mai buni decat dezastruoasa Alianta (asta era sigur oricum), ci mai degraba e ceva care iti da un sentiment de solidaritate si fraternitate. Asemenea unei comunitati.
Acum, aceste scenarii si strigate razboinice vor fi pe prima pagina a celei de-a saptea expansiuni.
Daca in mai 2016, in ajunul invaziei Legiunii, Hoarda si Alianta au stat unite in fata demonilor, in curand ura si dorinta de razbunare le va dezbina iarasi. Eroii au dus lupta pe Argus, lumea demonilor. Daca expansiunea Warlords of Draenor a fost de departe cea mai proasta, Battle for Azeroth se anunta cea mai buna. Cu Warlords of Draenor, Blizzard a picat de la 10 milioane de playeri la aproape 6 milioane. Cu Legion si-au revenit. Va fi si Battle for Azeroth un real succes?
Ei bine, Blizzard isi doreste ce ne doream cu toti inca de la serverele vanilla. Adica sa ne duca in trecut. Sa ajungem iarasi la conflictul care a dominat aceasta lume: Hoarda versus Alianta.
Daca Warlords of Draenor a fost extrem de plictisitor si nu a existat continut nou timp de un an, cu Legion nu a mai fost la fel. A fost instaurat un nou sistem mythic keystone pentru instante, oferind posibilitatea modificarii dificultatii. Deasemenea, au introdus questuri globale pentru a putea tine playerii in joc.
Vor fi introduse doua noi tipuri de continut: insule si fronturi de razboi, un fel de expansiuni in sine. Insulele vor semana cu franturi de scenarii pe care le poti juca si care se pot schimba precum cele din Mists of Pandaria in 2012. Trei playeri fara sa te preocupe daca esti tank, healer sau pe damage. Chiar daca joci de mai multe ori si uneori scenariul este asemanator, noi evenimente diferite vor avea loc de fiecare data.
Desi este vorba de PvE curat, se pare ca Blizzard a lucrat la un sistem special de inteligenta artificiala care sa mimeze deciziile unor jucatori din factiunea opusa. Acestia vor putea juca tactic si strategic. Nu sunt doar simpli mobi.
Mai mult de atat, un fel de PvPvE a fost inventat, un fel de cursa contracronometru de a-i inceti pe ceilalti jucatori. Doar pentru a indeplini anumite obiective. Deci exista scenarii pentru orice pasionat. Asadar, poti juca si explora la nesfarsit pentru ca totul este in continua transformare.
Ce a lasat Blizzard in urma?
Daca va amintiti de basicul Warcraft ca strategie va veti descurca cu noile fronturi de razboi. Desi pare un scenariu PvP, este vorba de PvE impotriva IA. Va trebui ca 20 de jucatori sa construiasca o baza, sa trimita trupe si chiar sa extinda tehnologia. E un fel de RTS.
PvP-ul continua si el. Va avea loc in Arathi Highlands. Intr-un scenariu in care Hoarda pierde Undercity, va trebui sa lupti pentru a securiza accesul la mare.
Pana in acest punct a existat si un raufacator suprem, un antierou. Legion l-a avut pe Sargeras, The Burning Crusade l-a avut pe demonul Illidan, Wrath of the Lich King a avut confruntarea cu Lich, Cataclysm s-a concentrat pe infrangerea maretului dragon Deathwing, scapat de sub control. Chiar si unele expansiuni ca Mists of Pandaria si Warlords of Draenor s-au concentrat pe evenimente asemanatoare.
Ca atare, urmatorul conflict trebuie sa fie unul din interior. Si ce conflict putea fi mai bun si mai veridic decat vechea si eterna rivalitate? Alianta si Hoarda au fost mereu cu mana pe arme, sarind mereu una la gatul celeilalte. Iar pacea e ceva fragil. Doua schimbari imense vor transforma totul intr-unr razboi sangeros. Primul eveniment este cel in care Alianta captureaza Undercity (desi personal mi se pare imposibil). Undercity era in trecut vechea capitala a oamenilor, Lordaeron. Dar nici Hoarda nu a stat. Marele copac Teldrassil al elfilor a fost ars in intregime.
In urma acestor evenimente majore, lumea a fost rupta in doua. Estul e controlat de Alianta, iar vestul de Hoarda. Pentru un player nou, continutul se va dubla.
Sistemul de scale levelling va ramane la fel pentru cele trei zone ale Zandalar si Kul Tiras.
Rasele noi
Alianta – Lightforged Draenei
- Lightforged – rasa de draenei binecuvantata de lumina. Noi stiluri de coarne, tatuaje cu rune personalizabile, inclusiv runa de pe frunte.
- Calse: Warrior, Paladin, Hunter, Priest, Mage.
- Racial Ability – Light’s Judgment
- Racial Ability – Forge of Light: pentru Blacksmithing
- Racial Passives
-
Demonbane
-
Final Verdict: dupa ce mori, lumina iti vindeca colegii si se razbuna pe ucigasi
-
Holy Resistance
-
Hoarda – Highmountain Tauren
- Highmountain Tauren cu tatuaje tribale si coarne personalizabile
- Clase: Warrior, Hunter, Shaman, Monk, Druid.
- Racial Ability – Bull Rush
- Racial Passives
-
Pride of Ironhorn
-
Mountaineer
-
Rugged Tenacity
-
Waste Not. Want Not
-
-
Freehold – Tiragarde Sound – banditi, hoti si alte scursuri
-
Waycrest Manor –Drustvar, Waycrest Manor, casa uneia dintre cele mai puternici familii din Kul Tiras.
-
Tol Dagor – o inchisoare-insula de pe Kul Tiras.
-
Shrine of the Storm – Stormsong Valley, preotii marii binecuvanteaza navele inainte de a fi trimise pe mare
-
Siege of Boralus – capitala Tiragarde – Boralus.
-
Atal’Dazar – pe continentul Zandalar in muntii din Zuldazar, Atal’Dazar este locul de odihna al vechilor regi. Este casa unui trib de troli ce folosesc magia neagra.
-
Temple of Sethraliss – Vol’dun, templu al oamenilor-sarpe Sethrak.
-
The Underrot – Nazmir, o instanta ce este sursa principala de coruptie in Zandalar.
-
King’s Rest – Atal’Dazar, mormantul interior al marilor regi antici.
-
Kezan – o lupta cu goblinii in Kul Tiras pentru azerite.
- Biography
Catalin Stanculescu Ph.D. is an independent researcher and historian specializing in mythology, ancient history, sacred sites, comparative religion, and ancient philosophy. Catalin is the author of numerous articles on sites like www.mythologica.ro or www.descopera.org based on mythology in romanian language.
5