middle_earth_shadow_of_war

Middle Earth: Shadow of War review si mitologie

Tolkien a fost un geniu. Iar opera sa remarcabila, Stapanul Inelelor, a devenit o capodopera a genului. Iar cei de la Warner Bros si Monolith Productio nau inchinat un adevarat altar. Pamantul de Mijloc a devenit o batalie reala, un loc unde poti retrai evenimentele lui Tolkien.

middle_earth_shadow_of_war

Pamantul de Mijloc: Umbra razboiului, Middle Earth: Shadow of War este una dintre cele mai frumoase aventuri din universul lui Tolkien. Batalii fantastice, caractere memorabile precum Talion, nemuritorul Ranger, un sens al progresiei si explorarii si multe altele va asteapta.

Dureaza cam 12-15 ore de joc sa ajungi in actul al II-lea. Si asta daca nu aduni totul si lupti cu toti inamicii care iti ies in cale. Pana la urma este un joc care trebuie jucat strategic, inteligent. Deabia dupa 30-40 de ore vei deschide si restul hartii.

Jocul este intr-un cuvant imens si te poti pierde in el. Nu este atat de adus spre perfectiune precum Witcher 3 sau Elder Scrolls, dar calitatea este la nivel inalt.

In centrul jocului este Talion, un Ranger legat de Celebrimbor, creatorul inelelor puterii care devenise o fantoma extrem de puternica care il poate reinvie pe Talion de fiecare data cand moare. Impreuna ei impartasesc un scop comun. Jocul este atat de mare si optiunile par nelimitate incat poti pierde usor din vedere firul povestii. Vei putea lupta cu inamicii, dar iti vei putea salva si aliatii.

Un loc de joaca urias pe care il poti explora cum doresti. Intreaga harta copiaza elemente din Lord of the Rings. Poti alege diferite misiuni, ucide orci si multe alte distractii. Sistemul de lupta te “vede” in timp ce iti faci loc printre dusmani cu sabia in mana. Fiecare victorie, lovitura, contra-lovitura si atac sunt punctate. Sistemul seamana mult cu “triunghiul” din Batman Arkham. Simplu, dar eficient. Acesta depinde si de range-ul de upgrade-uri si optiuni. Cateodata trebuie sa deschizi un arbore de talente pentru anumite trasaturi. Luptele vor ajunge sa se bazeze pe capacitatea de reactie si strategie. Unii dusmani au propriile trucuri si sunt imuni la unele dintre atacurile tale. Asa ca va trebui sa improvizezi in situatiile disperate. Daca nu, vei ajunge sa fii reinviat. Veti incerca diferite combinatii, ori veti elibera stupi asupra dusmanilor pentru a le distrage atentia sau veti elibera o bestie numita caragor pentru a-i devora. Orice mica intalnire va poate duce la urmatoarea aventura. Mai mult decat atat, nu trebuie neaparat sa fii un fan Tolkien ca sa iti placa jocul.

tolkien pamantul de mijloc

O parte a povestii este sistemul Nemesis, sistemul de lupta. El creaza un board de capitani orci care traiesc, mor si cresc in rang. Este o adevarata societate in spate. Se lupta intre ei, dar si cu tine. Mai rau, daca il omori pe cel nepotrivit, altul mai rau ii va lua locul. Iar situatia ta devine mai grea. Si toti au atuuri si slabiciuni. Pe toate le poti afla interogand anumite caractere sau gasind informatii in joc.

Este un sistem bine pus la punct, structurat pe intrigi si dezvoltare de continut. In asa fel incat devine unic pe masura ce il joci. Tu iti alegi luptele si felul in care se desfasoara actiunea. Vei ajunge sa ai chiar razbunari personale cu anumiti capitani orci. Si vei face orice, vei traversa hartile doar pentru a-i gasi si a-i pedepsi. Sau cateodata doar iti place sa le distrugi planurile. Alteori vei face ca un ninja sau un kamikaze. Vei sari cu sabia scoasa in mijlocul unui grup de orci strigand “For the Shire!” ca nebunul.

Ca si la jocul precedent, vei putea domina orcii pe care nu-i ucizi vor putea fi folositi pentru …. atentie, propria ta armata. Spre final, vei intalni doar dusmani pe masura. Daca ii poti invinge, iti vor salva viata.

Mult mai interesant decat a-ti trimite orcii in lupta, este ca acesti minioni pot fi folositi ca spioni. Armata ta poate fi utilizata pentru a ataca si a retine citadele, fortarete in diferite regiuni,  formand grupuri de atac si zone de interes care pot recruta sau “convinge” dusmanii prin tradari, crime si jaf. A castiga aceste baze este o munca serioasa si face parte dintr-un sir de provocari. Mai intai trebuie sa le slabesti rezistenta, sa le gasesti punctele slabe si sa le invingi sefii razboinici inainte de a le ataca zidurile direct. Si asta in timp ce iti construiesti propria forta de asalt de sute de orci puternici. Poti ataca sau sa fii atacat de alti jucatori online, iar asta e clar un motiv sa iti construiesti o armata redutabila.

Luptele sunt marete, adesea monstruoase. Poti intalni trei capitani in timp ce lupti cu alti 50 de orci ciudati.

Fapturi legendare, creaturi monstruoase si noi explorari

Talion si Celebrimbor au acel ton misterios si alura din Stapanul Inelelor. Unii orci sunt de-a dreptul comici, iar creaturile fantastice sunt redate pe masura. O combinatie de seriozitate si amuzament. Pana la urma, este doar un joc. Sau chiar soarta Pamantului de Mijloc sunt puse in balanta de hotararile tale?

Apoi mai este Shelob, monstruosul paianjen primordial. Aici treaba devine cam ciudata. In locul unui imens paianjen, malefic, amenintator si memorabil intalnim o domnita imbracata in negru.

In joc poti gasi multe comori, cufere si multe altele. Unele dintre ele iti pot oferi arme, altele soldati-orci de nivel legendar sau epic. Unele nu fac prea mare diferenta. Aceste cufere pot fi cumparate si cu bani reali in joc. Asadar, poti accepta vendette sau provocari in mediul online pentru a ataca cetatile adversarilor online.

Variatele regiuni si frumoasele zone constituie si ele o mare parte din experienta Middle Earth: Shadow of War. Turnuri, fortarete, grupuri de orci, armate intregi si o harta aproape la fel de mare ca cea din Assasins’s Creed.

 

  • Author Posts
Editor-in-Chief Archaeologist Mythologica
Autor si cercetator independent, specializat in istoria religiilor, mitologie, istorie antica si religie comparata, cu studii la Universitatea din Pennsylvania, Catalin ne arata calatoria rasei umane si cum sa intelegem mitologia prin ochii stramosilor nostri.

Catalin Stanculescu Ph.D. is an independent researcher and historian specializing in mythology, ancient history, sacred sites, comparative religion, and ancient philosophy. Catalin is the author of numerous articles on sites like www.mythologica.ro or www.descopera.org based on mythology in romanian language.

 

(Visited 293 times, 1 visits today)

2 thoughts on “Middle Earth: Shadow of War review si mitologie”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.