In 2001, la Biblioteca Vaticanului a fost descoperit Pergamentul Chinon. Acesta facea lumina in privinta procesului Cavalerilor Templieri. Nu discredita intrutotul activitatile lor considerate eretice pentru acea vreme. Insa ne arata ca influentele lor gnostice ii revelau pe ioaniti si pe sufiti.
Istoria Pergamentului Chinon si vina Cavalerilor Templieri
Cand Papa Clement al V-lea a chemat la el Cavalerii Templieri acuzati, cei mai inalti ofiteri au ajuns la Chinon. Desi papa ii chemase la resedinta sa din Poitiers, unii, inclusiv marele maestru Jacques de Molay, a ajuns la Chinon, unde a fost intampinat de 3 cardinali.
Intalnirile de la Chinon, confesiunile cavalerilor si spusele lor constituie Pergamentul Chinon. Acesta explica clar ca De Molay si cei mai inalti oficiali templieri au fost chestionati de cardinali. Ei au recunoscut unele din acuzele eretice aduse impotriva lor. Printre acestea erau sodomia, denuntarea lui Iisus, sarutul ilegal, calcarea si scuiparea pe cruce si adorarea unui cap.
De Molay insusi recunoaste ca nu a fost influentat de vreo cerere, rasplata, multumire, favor, frica, ura, convingere. Nici nu a fost fortat sau torturat sa o faca. Deasemenea, a recunoscut ca nu a fost supus torturii in cazul interogatoriului. Cardinalii cer in Pergamentul Chinon sa nu fie excomunicat, sa i re restaureze unitatea cu Biserica si in comuniune cu sacramentele Bisericii. Data este 17-20 august 1308.
Istoria Cavalerilor Templieri si a ereziilor
Activitatile eretice la care se pretau inaltii oficiali templieri sunt doar practici gnostice cunoscute. Ele au fost practicate de multe secte gnostice din est un mileniu intreg. Legendele spun ca pe Pamantul Sfant Cavalerii au fost initiati in rituri esoterice si invataturi sectante. Se crede ca au invatat de la gnosticii ioaniti (descendentii lui Ioan Botezatorul) si de la cei sufiti (recunoscuti ca cei mai mari gnostici si alchimisti ai vremii lor).
Asadar, aceste rituri si practici gnostice erau eretice doar din punctul de vedere al non-initiatilor. Si mai ales al Bisericii. Practica sarutului a diferitelor parti ale corpului era de mult practicata in est de anticii yoghini si in riturile legate de alchimie. In acest fel se trezea forta kundalini. Cand sarutai un alt frate pe gura ii transmiteai forta respiratiei.
Alte practici vorbeau despre aceeasi origine gnostica. Ioanitii il vedea pe Ioan Botezatorul ca Mesia si Salvator. Astfel, este posibil sa fi preluat si aceste idei. Se mai crede de catre istorici ca acel cap descoperit si venerat de templieri era cel al Sf. Ioan. Este posibil sa fi fost descoperit in Constantinopol in timpul celei de-a patra cruciade.
Sufitii au mai adus si alte rituri din India catre Orientul Mijlociu. Scenele considerate “obscene” observate la Templieri puteau fi urmarite pana la sufiti si ioaniti. Erau acte de tantra pentru a activa kundalini. Aceste rituri sacre erau cunoscute si in timpul perioadei timpurii a gnosticilor ioaniti cand multi adepti, inclusiv Ioan Botezatorul, Iisus si Simon Magul, practicau sexul sacru cu consoarte. Erau, fara indoiala, parte a canonului sexual tantric. Astfel, Maria Magdalena, ca si alte preotese ale templelor din Orientul Mijlociu erau educate in acest scop.
Teoria ii apartine lui Mark Amaru Pinkham – Grand Prior of The International Order of Gnostic Templars, autorul Guardians of the Holy Grail: The Knights Templar, John the Baptist and the Water of Life
- Biography
Catalin Stanculescu Ph.D. is an independent researcher and historian specializing in mythology, ancient history, sacred sites, comparative religion, and ancient philosophy. Catalin is the author of numerous articles on sites like www.mythologica.ro or www.descopera.org based on mythology in romanian language.