Mituri, religie si legende in Guild Wars II

Istorie si legende in Guild Wars II

Inainte de exod

Cele mai vechi inregistrari despre Tyria dateaza de acum 10.000 de ani. Aceasta este data estimata pentru marea extinctie a gigantilor in ghearele Batranului Dragon. Toate acestea s-au intamplat in timpul trezirii. Singurele rase cunoscute care au supravietuit acestor vremuri au fost: dwarfi, cei uitati, jotun, mursaat, si seers. Nu se stiu prea multe despre aceste timpuri. Doar ca mursaat au tradat celelalte rase si s-au ascuns de dragon. Detaliile sunt putine insa doar legendele dwarfilor si stelele jotunilor raman. Folclorul jotunilor aminteste de “Era Gigantilor”.

Dupa caderea dragonilor, charrii, rasa unita de Khan-Ur a cucerit pamanturile calatorind spre nord si stabilindu-se in Ascalon. In acest timp ei s-au razboit cu forgotten pe culmile muntoase ale Marii de Cristal.

Undeva in anul 786 cei Sase Zei au sosit in Tyria la Apele Arteziene in Orr din Ceturi. Ei au adus umanitatea pe lume. Forgotten au fost numiti de zei sa aiba grija de lume in timp ce ei au format Arah.

Mituri, religie si legende in Guild Wars IIDesi doi dintre zei Dwayna si Melandru doreau pacea intre oameni, Balthazar dorea sa conduca lumea. Cele mai vechi inregistrari umane amintesc de Imperiul Dragonului. Oamenii intemeiaza primele doua regate: Orr si Dinastia Prima.

Un alt zeu, Abaddon utilizeaza Piatra Sangelui creata de seers pentru a imprastia magia raselor din Tyria. Aceasta a adus razboiul. Regele uman al Tyriei, Doric, a mers in Orasul Zeilor, Arah, si le-a cerut sa ia magia inapoi. Zeii au impartit piatra in cele patru scoli de magie: Agresiune, Refuz, Distrugere si Conservare. Pentru a sigila magia, zeii au folosit sangele regelui Doric si au aruncat pietrele in cel mai mare vulcan, Gura lui Abaddon.

Abaddon insa s-a rasculat impotriva celor cinci zei. A transformat civilizatia Margonit in demoni si a atacat Portile Cerului. Insa a fost infrant si alungat. Marea de Cristal s-a ridicat si a format Desertul de Cristal si Dezolarea. Zeul infrant si urmasii sai au fost intemnitati in Taramul Chinului. Zeii au plecat apoi. Asa s-a intamplat Exodul Zeilor.

Zeii oamenilor

Zeii din Tyria erau: Dwayna, Melandru, Lyssa, Balthazar, si Grenth. Numiti si Vechii Zei sau Adevaratii Zei, ei sunt cei mai adorati. Ei au creat lumea si le-au dat oamenilor magia. Ei au acordat Favorurile Zeilor. Blathazar este Zeul Razboiului si al Focului, Dwayna este Zeita Vietii si a Aerului (lidera zeilor), Grenth este Zeul Mortii si al Ghetii, Lyssa si Melandru, zei gemeni ai Frumusetii si Iluziilor, respectiv Naturii si Pamantului. Abaddon a fost inlocuit de Kormir, Zeita Adevarului si Cunoasterii.

Credinta nevazuta

Pe pamanturile Kryta s-a nascut o credinta unica. O organizatie numita White Mantle, ce proteja natiunea de invazia Charr, a venit la conducere si au adus noi zei. Credinta a fost fondata de un exilat numit Saul D’Alessio. El a gasit acesti zei in pragul mortii si a fost salvat de ei. Credinta sa a dus la salvarea natiei. Zeii lor, numiti Cei Nevazuti au indeplinit Profetiile Cautatorului Flacarilor. Cei Nevazuti nu se aratau decat celor mai inflacarati discipoli.

Mituri, religie si legende in Guild Wars IIZeii dwarfilor

In religia dwarfilor se vorbeste despre doi “zei”. Acestia sunt “Marele Dwarf”, zeul patron al dwarfilor Deldrimor si “Marele Distrugator”, rivalul primului. Desi dwarfii isi adorau zeii, ei ii respectau si pe Cei Sase Zei.

In zilele antice, cele doua entitati se luptasera. In final, Marele Dwarf l-a invins. El si-a sigilat rivalul in Adancuri. Numele lor nu trebuiesc rostite pentru ca s-ar putea ridica si sfarsitul lumii ar incepe.

Insa Marele Distrugator tot s-a ridicat.

Zeii rasei Charr

Rasa Charr era la inceput o rasa ce ura zeii. Ei doreau sa lupte impotriva Celor Sase Zei. Cand au fost infranti de oamenii sprijiniti de Zei, rasa charr si-a cautat proprii zei. Doua sute de ani inainte de Mistuire, Fratia de Razboinici Arsa a Legiunii Flacarii  a gasit zeii focului in vulcanul Hrangmer. Asa s-a nascut casta samanilor ce i-a condus pe charri. Mai tarziu s-a descoperit ca zeii charrilor erau titani si au fost ucisi de aventurieri umani. Asta a dus la o rebeliune impotriva samanilor Asa au jurat cei din rasa charr sa nu se mai supuna niciodata vreunui zeu.

Spiritele din salbaticie

Rasa Norn se inchina Adevaratilor Zei. Insa ei respecta si spiritele Naturii. Acestea iau forma unor animale ostile sau sunt reprezentate de aspecte ale naturii precum Ursul, Corbul, Lupul. Acestea sunt cele mai importante spirite-animale. Deasemenea si spiritele Muntilor, Anotimpurilor, Focului si Intunericului sunt importante.

Alchimia Eterna

Rasa Asura nu crede neaparat in zei personali ci au o credinta-filosofie a realitatii ca sistem bazat pe un singur principiu. Acesta se numeste Alchimia Eterna, referindu-se la o ecuatie mult mai mare. Din punctul lor de vedere, intregul univers si tot ce este in el este o expresie a Alchimiei. Alchimia Eterna se afla in interiorul oricarui lucru. Asura cred ca aceasta ecuatie centrala va putea fi determinata intr-o zi prin ratiune si observarea lumii naturale.

Asura cred ca Alchimia Eterna este exprimata prin “zimti” numiti aspecte sau fatete. Acestia sunt fiecare persoana sau aspect al vietii. Chiar si Adevaratii Zei sunt zimti intr-o ecuatie mult mai mare. Cei mai multi dintre Asura lucreaza la descoperirea acestei ecuatii. Pentru ei moartea inseamna doar intoarcerea la sursa.

Viata de apoi in lumea Guild Wars II

Muritorii isi vor lepada invelisurile si vor trece intr-o stare superioara. Detaliile variaza de o cultura la alta. Pentru adoratorii celor Sase Zei, urmeaza Judecata lui Grenth. Sufletele celor morti si judecat pot ajunge in mai multe locuri. Lumea de Apoi este ultimul loc unde ajung cei din Tyria. Cei din Canth asociaaza respectivul taram cu lipsa onoarei si cred ca vor ajunge in Paradisul Etern daca vor duce o viata lipsita de pacate. Aceasta tendinta catre ascensiune este impartasita si de dwarfi.

Alte religii si credinte

Cantha este credinta adorarii stramosilor. Desi ignorata de alte culturi, ea este puternica si ofera binecuvantari celor de pe pamturile Canth. Kurzicks se roaga sfintilor patroni ale caselor lor. Spiritele eroilor sunt adorate si raman in temple. Profesia de Ritualist era singura care avea magie inainte de venirea zeilor pe lume.

Pe langa cei Sase Zei, in Marea de Jad sunt adorate alte trei zeite-regine: Alua, Elora si Ione. Nu se cunosc prea multe despre acestea.

Un alt ordin ciudat este cel al Fetei de Piatra. Acest grup este condus de Tahon si se inchina unei statui. Ei cred in Eterna Fericire si in Gloria Transcendenta.

Alt cult este cel al insularilor Skale. Zeul lor se numeste Moa’vu’Kaa.

(Visited 48 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *