Dark Souls 3: anti-jocul perfect mitologic

Hollowing – conceptul de a fi “gol”/”golit”

Dark Souls 3: anti-jocul perfect mitologic

Conceptul de “hollow” este destul de buddhist, golindu-te de toate nevoile si atasamentele. Insa aceasta stare de “golire” nu este una negativa, ci mai degraba un rezultat al pierderii umanitatii. Aceasta stare este o referinta la a te face sa-ti pierzi mintea. Dar asta nu este mai degraba si o cale de a te elibera de consecinte?

 

Ca o paralela, in filmul “Cubul“, mai multi straini sunt inchisi intr-o masina gigantica umpluta de capcane. Nu exista creator si nici scop. Sunt pedepsiti la nesfasit fara motiv, fortati sa studieze sabloanele si matematica acestei masinarii. Deasemenea, trebuie sa se ucida reciproc. Unul dintre straini este acustic. Ghiciti cine va iesi in viata din acest cosmar?

Sfarsitul Lordului of Hollows, Lordul Nimicniciei daca vreti o traducere apropiata, este asemanator ca reprezentarea solutiei pentru jocul din Cub.

Nu incercati sa gasiti scop si nici finalitate. Asa se prezinta Dark Soul 1. In vreme ce Dark Souls 2 a avut o abordare psihologica oferindu-ne o a treia varianta, care nu exista la inceput. Poate calea aleasa de nemort este cea spre iluminare.

Dark Souls 3 este depresiv si negru. Sau cel putin asa a fost descris. Daca in prima parte ne aflam intr-o calatorie spirituala, in partea a doua suntem martorii tragediei sortii contemplandu-ne locul in lume. In partea a treia ne simtim neprimiti. Intregul joc se simte gol, semnificat prin eclipsa, reprezentand semnul negru si blestemul. Nu exista Aldia, nici Lucatiel, nimeni sa te ghideze ca in partea a doua. Mai degraba Dark Souls 3 te striveste sub tacerea cazuta de deasupra. Poate unii se vor simti dezamagiti de “tonul” jocului, sau tristi cumva la Anor Londo, insa jocul este o pedeapsa pentru ca nu ai inteles ciclul inca.

Cea mai vibranta si importanta fraza in Dark Sould 3 este cea a lui Oceiros: “Sclavi ignoranti, ce repede uitati”, o trimitere directa la fiul sau. Care nu exista, insa tocmai asta este cheia.

 

Oceiros

Oceiros il simbolizeaza pe Miyazaki insusi si gamerul deziluzionat. El este orb, cautand neincetat si impiedicandu-se dupa ceva ce nu exista.

Oceiros ne intreaba daca am uitat puterea fiului sau, puterea ce putea fi inteleasa ca “minciuna rafinata” cum ne spune Aldia. Minciuna este desigur ciclul si Dark Souls ca joc. Fiul care nu exista al lui Ocerios, Ocelot este chiar seria Dark Souls, si, prin Miyazaki, Ocerios ne avertizeaza dezgustat de actiunile noastre. El este creatorul si jucatorul, orb la creatia sa, neputand sa o vada cu adevarat pe ea sau pe noi.

Dark Souls 3: anti-jocul perfect mitologic

 

Aldia ne spune ca nu poate exista cale dincolo de bine si rau, totusi continuam sa o cautam si facem asta urmarind calea lui Ocerios dupa ce il invingem. Vom gasi un loc ce semnifica singuratatea. Nu este nimic aici, ne spune Ocerios, si am fost iarasi pacaliti sa credem in ceva ce nu exista. El este noi, la fel cum este Miyazaki.

In “Dincolo de Bine si Rau”, Nietzsche ne spune: “Cine se lupta cu monstri trebuie sa ia seama sa nu se transforme la rândul lui într-un monstru. Iar daca vei privi multa vreme într-o prapastie, prapastia va privi si ea în adâncul tau.”

 

Acesta este rezumatul pentru Dark Souls 3. Tacerea calatoriei are si ea un scop. NU ar trebui sa avem parte mai departe de indrumare. Tacerea ne permite sa vedem adevarul, acela ca in acest abis nu exista nimic altceva decat noi insine. Si, poate, singura noastra putere adevarata este aceea de a nu deveni dependenti de toate concecintele (goi sau goliti) chiar prin mintile noastre

Nu exista creator, nici motiv, doar suferinta si ciclul dorintei. Solutia pentru asta este chiar solutia vietii insesi. Dark Souls 3 va ramane singurul anti-joc perfect. Cel mai bun joc, ca cea mai buna opera de arta, in viata adesea te implora sau te conduce la a nu mai avea nevoie de el in final.

Motivul clopotelor in Dark Souls

DS1 are Bells of Awakening (Clopotele Trezirii) – cele care ridica Sarpele Primordial. DS2 are multe Clopote, cele mici care sunt vazute ca Sacre si posibil omagiu al primelor: The Sacred Chime Hammer si Old Bell Helm. Clopotele din Cripta Nemortilor trezesc pe cei goliti.

The Bells of Alken si Venn semnifica Iubirea Interzisa a acestor printi si printese.

 

(Visited 20 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *